Sunday, July 5, 2015

Hej och välkomna till min nya blog. Jag tänkte berätta lite om mig själv först, vad jag gör och vem jag är osv. Ni vet det där gamla vanliga man alltid gör när man presenterar sig.

Bloggen heter the SLR runway eftersom jag har en stor passion för fotografering, SLR står Single Lens Reflex. Man brukar ofta prata om DSLR kameror på nätet och det är alltså digitala systemkameror. Tar man bort D får man SLR och blir alltså kvar med en analog kamera. Jag måste erkänna att jag valde namnet eftersom det lät coolt, jag fotar knappt någonting med analogt numera.

Även om jag finner det rätt avslappnande och utmanande att gå runt med en analog kamera, så är det helt enkelt för mycket jobb i slutändan. Jag menar, jag älskar resultatet jag får när jag framkallar min film osv. Men alldeles för mycket jobb, dessutom kostar det lite pengar!

Med mina digitala kamera kan jag fota hur mycket jag vill och behöver i princip aldrig oroa mig för att filmen ska ta slut. Jag fotar ju trots allt med ett minneskort och inte en rulle film numera.

På den här bloggen kommer jag prata om mina fotografier men även lite om mitt vardagsliv, vad som har hänt, vad har gjort osv. Hoppas ni kommer gilla det!

No comments:

Post a Comment